Top 6 motive neașteptate pentru care nu poți adormi noaptea

|

Deși ai grijă să nu te culci foarte târziu, este liniște în casă și patul e foarte confortabil, uneori pur și simplu nu reușești să adormi. Iată 6 dintre principalele cauze neașteptate care te-ar putea împiedica să adormi:

1. Toate șosetele sunt în dulap

Multe femei au mâinile și picioarele mai reci decât bărbații când se urcă în pat. Asta pentru că nervii care controlează fluxul de sânge către zonele perifierice sunt mai sensibili în cazul femeilor. Vestea bună este că atunci când adormim și temperatura corpului scade, ne simțim extremitățile mai calde pentru că vasele de sânge se dilată. Poți încerca să te culci cu șosete sau să-ți încălzești picioarele cu ajutorul unei sticle cu apă caldă.

2. Poziția corpului

Când dormi pe o parte, genunchii pot sta apropiați sau unul poate aluneca un pic în fața celuilalt. Primul scenariu poate duce la dureri de genunchi, iar cel din urmă face ca pelvisul să ajungă să stea într-un unghi nepotrivit. Medicii recomandă să dormi cu o pernă mică între picioare, care creează o zonă-tampon între genunchi, îndreaptă pelvisul, îți ține coloana dreaptă și reduce chiar durerile din zona lombară.

Advertisements
ejolie.ro
nu poți adormi noaptea

3. Dormi într-un “șanț”

Dacă îți încap trei degete între zona inferioară a spatelui și saltea, atunci aceasta nu-ți asigură sprijinul de care ai nevoie. Specialiștii recomandă să întorci salteaua cu 180 de grade la fiecare șase luni, iar studiile au arătat că saltele cu o duritate medie spre mare sunt cea mai bună alegere pe care o poți face. Îți poți da seama că ai nevoi de o nouă saltea dacă te trezești amorțit sau având dureri de spate.

4. Perna ta are nevoie de o cură de slăbire

Importantă pentru un somn de calitate nu este doar salteaua, ci și perna. Pernele prea umflate fac ca gâtul să-ți stea în poziții deloc naturale. Poziția în pat ar trebui să fie similară cu cea din timpul zilei, când stai în picioare: gâtul trebuie să stea drept.

De asemenea, persoanele care dorm pe burtă trebuie să-și aleagă o pernă moale, din puf, pentru a reduce tensiunea de la nivelul gâtului.

În schimb, persoanele care au spatele încovoiat trebuie să folosească perne ceva mai umflate, pentru ca poziția din timpul zilei a capului să fie menținută și pe timpul nopții.

5. Dormi cu gura deschisă

Cea mai bună metodă prin care să respiri este pe nas, care are rolul de a încălzi aerul și de a filtra particulele. Respiratul pe gură, în special în timpul somnului, poate duce la sforăit, iritații ale gâtului, uscarea gârii și chiar la apnee în somn. Dacă nu reușești să respiri bine pe nas, este recomandat să consulți un medic ORL-ist.

6. Hormonii somnului sunt dați peste cap

Întunericul declanșează eliberarea hormonului melatonină, care joacă un rol esențial în ceea ce privește somnul. Chiar și  o doză mică de lumină poate influența  puternic nivelul de melatonină din organism și este nevoie de numai câteva minute pentru ca asta să se întâmple. Specialiștii recomandă să reduci intensitatea luminii din casă cu 30 de minute înainte să te bagi în pat și să eviți să te uiți în ecranele calculatorului, tabletei sau telefonului. Draperiile din casă trebuie să blocheze cât mai eficient lumina exterioară și este bine de știut că ceasurile cu alarmă cu cifre de culoare roșii sunt mai puțin deranjante decât cele cu cifre de culoare albă sau albastră.

Ajută-ne cu un share:
Advertisements
depurtat.ro
Previous

6 exerciții de făcut acasă pentru un abdomen perfect

7 alimente care luptă împotriva semnelor îmbătrânirii

Next

Lasă un comentariu