Top 5 vitamine pe care n-ar trebui s─â le iei

|

Pentru c─â sunt esen╚Ťiale pentru via╚Ť─â, iar lipsa lor ├«╚Ťi poate avea efecte negative asupra organismului, la prima vedere pare o idee bun─â s─â iei suplimente cu vitamine. Industria suplimentelor de vitamine ╚Öi minerale, care este foarte profitabil─â, se bazeaz─â pe intui╚Ťia c─â dac─â ceva este bun pentru tine ├«n cantit─â╚Ťi mici, un pic mai mult n-are ce s─â strice. ├Än realitatea, suplimentele de vitamine ╚Öi minerale sunt ├«n majoritatea cazurilor inutile (dac─â nu ai o deficien╚Ť─â serioas─â), ba chiar ├«╚Ťi pot face r─âu. 

Iat─â topul celor 5 vitamine pe care nu ar trebui s─â le iei (asta dac─â nu ╚Ťi le recomand─â doctorul):

1. Vitamina C

Probabil cea mai popular─â vitamin─â, vitamina C se g─âse╚Öte ├«n multe fructe ╚Öi legume. La ├«nceputul explor─ârilor globale, marinarii mureau de scorbut, afec╚Ťiune cauzat─â de lipsa vitaminei C. ├Än 1700, doctorul sco╚Ťian James Lind a demonstrat, ├«n urma unui experiment, c─â citricele pot vindeca scorbutul, de╚Öi vitamina C a fost descoperit─â abia ulterior, ├«n anul 1930.

Vitamina C nu previne sau vindec─â r─âceala, contrar credin╚Ťei populare. De╚Öi este ├«n general inofensiv─â, o doz─â de 2000 de mg sau mai mare poate amplifica riscul apari╚Ťiei pietrelor la rinichi.

2. Vitamina A ╚Öi beta-carotenul

Vitaminele A, C ╚Öi E sunt antioxidan╚Ťi l─âuda╚Ťi adeseori pentru propriet─â╚Ťile lor anti-cancerigene, ├«ns─â acestea n-au fost eviden╚Ťiate de studiile ╚Ötiin╚Ťifice realizate p├ón─â acum. Din contr─â, o cercetare a ar─âtat c─â fum─âtorii care au luat vitamina A erau mai predispu╚Öi s─â se ├«mboln─âveasc─â de cancer la pl─âm├óni dec├ót cei care n-au luat suplimente.

Vitamina A este foarte important─â pentru vedere, ├«ns─â cantit─â╚Ťile exagerate pot fi toxice ╚Öi pot cauza multiple efecte secundare grave.

3. Vitamina E

V─âzut─â ca un agent anti-cancer, vitamina E este un supliment popular. Un studiu f─âcut ├«n 2013, pe aproximativ 35.000 de oameni care au luat vitamina E a demonstrat ├«ns─â contrariul: riscul de cancer la prostat─â este crescut ├«n cazul b─ârba╚Ťilor care iau vitamina E.

4. Vitamina B6

Complexul de vitamine B, care include vitaminele B6 ╚Öi B12, este prezent ├«n multe alimente, astfel c─â deficien╚Ťele sunt rare. Dac─â iei suplimente B6 perioade ├«ndelungate (peste un an de zile), s─ân─âtatea ta poate avea de suferit ├«n ceea ce prive╚Öte sistemul nervos, exist├ónd cazuri de pacien╚Ťi care ╚Öi-au pierdut controlul asupra mi╚Öc─ârilor corpului. 

ejolie.ro

5. Multivitaminele

Un studiu făcut anul trecut pe aproximativ 38.000 de femei cu vârste de peste 25 de ani a demonstrat un risc crescut de deces în cazul consumului de multivitamine, vitamina B6, acid folic, fier, magneziu, zinc și cupru.

├Än concluzie, vitaminele nu ├«╚Ťi ├«nt─âresc sistemul imunitar, nu reduc stresul, ╚Öi nu previn r─âcelile. Dac─â vrei s─â iei vitamine, ignor─â marketingul ╚Öi consult─â mai ├«nt├ói medicul.

Ajut─â-ne cu un share:
Previous

Cum sa iti promovezi eficient afacerea in online

Horoscop: Semne c─â s-a ├«ndr─âgostit de tine, ├«n func╚Ťie de zodie

Next

Las─â un comentariu