Te ispitesc dulciurile și mâncarea fast food? Ce spun poftele despre starea ta de sănătate

|

Dependență de mâncarea fast food? Dependență de dulciuri? Află ce înseamnă cu adevărat poftele alimentare.

Ce încearcă să îți spună cu adevărat corpul tău când ți se face poftă de tort, înghețată, ciocolată sau de un hamburger?

Nu poți nega că atunci când ți-e poftă de ceva, corpul încearcă să îți transmită anumite tipuri de mesaje subliminale.

Ascultă-le. Poftele sunt modul prin care organismul tău îți spune că are nevoie de un anumit element nutritiv. Fie că este vorba despre un deficit de azot sau suferă de epuizare suprarenală, majoritatea oamenilor greșesesc când ignoră pofta de dulciuri sau produsele sărate.

De fapt, ele sunt mai mult decât atât. Există o mulțime de factori emoționali, fizici și biologici în joc.

Chiar trecutul nostru și alimentele pe care le-am iubit în copilărie pot influența poftele noastre de zi cu zi.

Tipurile de mâncăruri pe care le dorim se formează, câteodată, în copilărie și se bazează pe tipuri de alimente ce ni s-au dat ca premiu sau recompensă în timpul copilăriei, care să ne facă să ne simțim mai bine.

De la ciocolată și dulciuri la pâine și unt, de la mâncarea fast food, plină de carbohidrați, la snackurile sărate, ce înseamnă, de fapt, poftele noastre?

ejolie.ro

Dulciurile

Toate femeile au fost măcar odată victime ale dulciurilor.

Specialiștii spun că atunci când organismul îți cere dulciuri este probabil de la fluctuațiile nivelului de sânge din sânge. Totuși, trebuie de avut grijă pentru că, pentru scurt timp după ce mănânci ceva dulce vei avea o cantitate de energie mare ce se va consuma rapid si te va face să fii obosită.

Problema se poate rezolva mai simplu cu niște fructe. Merele și bananele sunt o excelentă sursă de zaharuri naturale și conțin și cea mai mare cantitate de fibre întâlnite la un fruct.

Pâinea și pastele

Dacă simți nevoia de a consuma niște carbohidrați înseamnă că organismul tău are nevoie de ei. Când femeile țin o dietă scăzută în carbohidrați, de multe ori se întâmplă ca să simtă nevoia să mănânce alimente ce conțin carbohidrați. Cea mai sănătoasă alegere este să gătești cu ulei de măsline sau de cocos, sau să echilibrezi situația măncând pește sau pui la fiecare masă.

Mâncarea fast food

Pofta de mâncăruri fast food precum pizza și cartofii prăjiți este o dependență cu care majoritatea suntem obișnuiți. Mâncatul unui burger ieftin la prânz pare masa perfectă când suntem pe fugă.

Un studiu a arătat că oamenii de știință le-au făcut special pentru a creea dependență. Pentru a scăpa de pofta pentru astfel de alimente, oamenii de știință recomandă mult exercițiu fizic; în plus, duce la o talie mai subțire și un corp mai fericit.

Cofeina

Când ne simțim obosiți și somnoroși este greu să nu te bazezi pe cofeină pentru a te repune pe picioare. Totuși, atunci când te trezești de dimineață cu gandul la cafea, s-ar putea să ai o dependență.

Pofta de cafea poate duce la efecte secundare grave, precum palpitații ale inimii, creșterea tensiunii arteriale, libido scăzut și alte probleme. Alungă-ți poftele introducând treptat alternative precum ceaiul ginseng și cel de mentă.

Alimente sărate și picante

Pofta de sare este naturală! Folosim deseori sare pentru intesificarea aromei și satisfacerea papilelor gustative. Totuși, când salivăm după alimente picante și devine o obișnuință zilnică știi că trebuie să treci la acțiune.

Dacă îți plac alimentele sărate, încearcă să-ți echilibrezi dieta cu o mulțume de alimente proaspete, precum fructe, cereale integrale și legume. Este vorba doar despre echilibru!

Sfaturi importante pentru a învinge poftele alimentare

Pentru un ajutor în plus, încearcă sfaturile de mai jos pentru a-ți ajuta creierul să lupte împotriva poftelor.

  • În primul rând, întreabă-te dacă ți-e foame cu adevărat. Învață să identifici diferența între foamea fizică a stomacului și foamea emoțională.
  • Gândește-te la ce anume îți cauzează pofta. Îți e cu adevărat foame sau doar ai nevoie de ceva ce să te bine dispună:
  • Mănâncă regulat – ai mai multe șanse să ți se facă poftă dacă sari peste mese.
  • Fi conștientă că pofta trece. Când ți se face poftă așteaptă pentru 5-10 înainte să acționezi. Există o șansă bună ca să îți treacă de la sine.
  • Gândește-te la ceva ce să te distragă pentru suficient timp încât să pofta să treacă.
Ajută-ne cu un share:
depurtat.ro
Previous

Cine a fost femeia care a stat la baza nursing-ului

Sfaturi utile pentru alegerea unei firme de mutari

Next

Lasă un comentariu