Obiceiuri negative care ne afecteaz─â s─ân─âtatea

Trăim pe fugă și de aici ajungem să dezvoltăm și numeroase obiceiuri negative care ne afectează sănătatea și adesea nici nu ne dăm seama ce facem greșit.

Ei bine, ├«n articolul de fa╚Ť─â, vorbim despre aceste obiceiuri pentru a con╚Ötientiza gre╚Öelile ╚Öi a putea s─â le remediem.

Dormim haotic

Calitatea vie╚Ťii este direct influen╚Ťat─â de modul ├«n care dormim. Acest lucru merge at├ót de departe ├«nc├ót s-au f─âcut numeroase studii despre modul ├«n care somnul ne afecteaz─â s─ân─âtatea ╚Öi starea general─â. ├Än multe dintre acestea s-a dovedit faptul c─â lipsa a cel pu╚Ťin 6 ore de somn pe noapte poate avea consecin╚Ťe grave asupra organismului.

De asemenea, este important s─â avem un program de somn bine stabilit deoarece corpul are un ceas biologic care ├«n╚Ťelege ciclurile prin care trecem ├«n fiecare zi. Astfel, cu un program bine stabilit, el va ╚Ötii ora la care intr─â ├«n repaus datorit─â somnului, iar dac─â alegi s─â-╚Ťi faci un astfel de program vei vedea c─â vei ajunge s─â te treze╚Öti ╚Öi f─âr─â alarm─â deoarece corpul va memora ora la care te treze╚Öti de obicei ╚Öi se va trezi f─âr─â ajutor extern.

Folosim prea mult─â tehnologie

De╚Öi are nenum─ârate avantaje, folosirea tehnologiei ├«n exces poate duce la burnout sau la tulbur─âri precum ADHD. Ideal este s─â o folosim con╚Ötien╚Ťi de impactul pe care aceasta ├«l are ├«n via╚Ťa noastr─â ╚Öi s─â luam pauze de oric├óte ori sim╚Ťim c─â avem nevoie.

Creierul nostru nu este f─âcut s─â fie expus la un nivel imens de informa╚Ťii precum poate tehnologia s─â ne dea ╚Öi va avea nevoie de perioade de recuperare.

Prin urmare, ├«ncearc─â s─â ai zile ├«n care folose╚Öti, din proprie ini╚Ťiativ─â, mai pu╚Ťin tehnologia ╚Öi chiar s─â alegi s─â te deconectezi de la tehnologie ├«n anumite zile/intervale. Spre exemplu ├«n weekenduri sau dup─â ora opt seara.

Muncim peste program

Concuren╚Ťa ╚Öi dorin╚Ťa de a face din ce ├«n ce mai multe ne ├«mping la a adopta acest obicei nes─ân─âtos de a munci peste program. ├Än cazul acesta solu╚Ťia este simpl─â ╚Öi nu necesit─â mai multe explica╚Ťii: trebuie s─â pui stop la tot ce ├«nseamn─â job atunci c├ónd programul s-a terminat. Sunt ╚Ť─âri ├«n care chiar este ilegal s─â fii contactat de angajator dup─â terminarea programului.

Nu facem sport și mâncăm pe fugă

Lipsa sportului ╚Öi alimenta╚Ťia necorespunz─âtoare sunt obiceiuri care ne afecteaz─â, at├ót la nivel psihic, c├ót ╚Öi fizic. Corpul ╚Öi mintea au nevoie de combustibil de calitate ca s─â func╚Ťioneze.

Nu ├«ncerc s─â spun c─â nu mai trebuie s─â consumi fast food sau s─â nu mai m─ân├ónci anumite feluri de m├óncare, ci c─â planul t─âu alimentar ar trebui s─â con╚Ťin─â ╚Öi nutrien╚Ťii de care corpul t─âu are nevoie.

De asemenea, ar trebui s─â respec╚Ťi recomandarea conform c─âreia trebuie s─â faci sport cel pu╚Ťin 30 de minute pe zi. Partea bun─â este c─â aceste 30 de minute pot reprezenta chiar ╚Öi o scurt─â plimbare prin parc.

Ajut─â-ne cu un share:
Previous

De ce s─â mergi la sal─â al─âturi de alte persoane

Cum să participi la un interviu fără să trezești suspiciuni

Next

Las─â un comentariu