Modalit─â╚Ťi de ├«mbun─ât─â╚Ťire a comunic─ârii la locul de munc─â

Comunicarea s─ân─âtoas─â este cea mai bun─â baz─â pentru orice afacere. Vrei s─â ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öti comunicarea ├«n cadrul organiza╚Ťiei tale? ├Ä╚Ťi vom spune c├óteva modalit─â╚Ťi simple de a ├«mbun─ât─â╚Ťi comunicarea ├«ntre angaja╚Ťi.Comunicarea eficient─â la locul de munc─â este cheia pentru stabilirea unor rela╚Ťii puternice ╚Öi realizarea proiectelor importante. Din acest motiv, una dintre cele mai bune modalit─â╚Ťi de a ├«mbun─ât─â╚Ťi abilit─â╚Ťile de comunicare ale angaja╚Ťilor este prin intermediul unui training de comunicare.

Desigur, toat─â lumea are probleme de comunicare din c├ónd ├«n c├ónd, ceea ce poate duce la ne├«n╚Ťelegeri ╚Öi frustr─âri.

Pentru a te ajuta la rezolvarea unor astfel de probleme, ├«╚Ťi vom oferi mai multe detalii despre alte modalit─â╚Ťi de comunicare prin care se pot ├«mbun─ât─â╚Ťi abilit─â╚Ťile de comunicare ╚Öi rela╚Ťiile generale ├«ntre angaja╚Ťi, fie ├«ntre angajator ╚Öi angaja╚Ťi.



Cum s─â ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öti comunicarea la locul de munc─â

1. Stabilește mai întâi o bază

Cu c├ót un angajat are mai mult─â ├«ncredere ├«n tine, cu at├ót exist─â mai mari ╚Öanse s─â vin─â s─â-╚Ťi spun─â dac─â apar probleme. O modalitate excelent─â de a pune aceast─â baz─â este s─â creezi mai ├«nt├ói o rela╚Ťie cu angajatul t─âu.


2. Demonstreaz─â prin cuvintele ╚Öi ac╚Ťiunile tale c─â e╚Öti demn de ├«ncredere

Potrivit Asocia╚Ťiei Americane de Psihologie, aproape un sfert dintre angaja╚Ťi nu au ├«ncredere ├«n angajatorul lor. Sun─â simplist, dar este adev─ârat: a dovedi c─â e╚Öti demn de ├«ncredere  angaja╚Ťilor t─âi va avea ca rezultat o comunicare eficient─â de afaceri ├«n mod repetat.

Miezul acestei probleme este simplu: ar─â╚Ťi un interes real fa╚Ť─â de persoan─â, empatizezi cu obstacolele sau dilemele sale ╚Öi ├«ncerci s─â g─âse╚Öti cea mai bun─â solu╚Ťie pentru a o putea ajuta.

Angaja╚Ťii t─âi vor comunica mai u╚Öor cu tine c├ónd ╚Ötiu c─â pot avea ├«ncredere ├«n tine ╚Öi c─â ve╚Ťi lucra ├«mpreun─â pentru a g─âsi o solu╚Ťie.

3. Stabilește întâlniri recurente

Uneori, tot ceea ce este nevoie pentru a deschide linii de comunicare este stabilirea unei anumite perioade pentru asta. Pentru ca angaja╚Ťii s─â poat─â comunica mai u╚Öor cu tine, po╚Ťi stabili o ├«nt├ólnire recurent─â cu ei. Astfel vei afla cum se desf─â╚Öoar─â activit─â╚Ťile ├«n interiorul organiza╚Ťiei ╚Öi ├«╚Ťi vei putea face o idee despre cum s─â remediezi eventuale probleme.

4. Ofer─â explica╚Ťii angaja╚Ťilor c├ónd le solici╚Ťi s─â fac─â in anumit task

Poate p─ârea un lucru banal, av├ónd ├«n vedere c─â angaja╚Ťii trebuie s─â ╚Ötie deja acest lucru. Cu toate acestea, pentru a elimina posibile confuzii, cel mai bine este ca ei s─â ╚Ötie exact ce au de f─âcut ╚Öi de ce le ceri asta.

Proced├ónd astfel, le oferi informa╚Ťii vitale ╚Öi oportunitatea de a pune ├«ntreb─âri pe care ar fi putut ezita s─â le pun─â. ╚śi, poate cel mai important lucru e c─â, le ar─â╚Ťi angaja╚Ťilor modul ├«n care munca lor este direct legat─â de obiectivele organiza╚Ťiei.

5. Ascult─â cu adev─ârat

Oamenii cred adesea c─â prin comunicare transmit propriul mesaj, dar comunicarea eficient─â este ├«ntr-adev─âr o strad─â cu dou─â sensuri. Dac─â nu ascul╚Ťi ├«n mod activ ce spune cealalt─â persoan─â, este dificil s─â ajungi ├«n acela╚Öi loc.

Pune ├«ntreb─âri pentru clarific─âri ╚Öi acord─â toat─â aten╚Ťia conversa╚Ťiei. Evit─â s─â faci mai multe lucruri deodat─â sau s─â te g├ónde╚Öti la r─âspunsul pe care ├«l vei da, p├ón─â cealalt─â persoan─â nu termin─â de vorbit. Ascultarea activ─â poate fi o provocare, dar merit─â.

6. Evit─â s─â faci presupuneri rapide

 Unul dintre cei mai mari inhibitori ai comunic─ârii de calitate la locul de munc─â ├«l constituie semnalele ratate ╚Öi ipotezele formate rapid. Dac─â angaja╚Ťii t─âi r─âm├ón ├«n urm─â ├«ntr-un domeniu ├«n care te a╚Öteptai s─â exceleze, nu presupune imediat c─â sunt lene╚Öi ╚Öi c─â nu le pas─â de ceea ce fac.

├Än schimb, ├«ncearc─â s─â descoperi unde se afl─â problemele. C├ónd ├«i ├«ntrebi pe angaja╚Ťii t─âi cum merg lucrurile, s-ar putea s─â descoperi c─â se mi╚Öc─â, c─â le-a fost greu s─â se concentreze la locul de munc─â sau c─â nu sunt obi╚Önui╚Ťi s─â jongleze cu ╚Öase proiecte simultan ╚Öi c─â trebuie s─â-╚Öi reduc─â priorit─â╚Ťile. C├ónd ╚Ötii exact ce se ├«nt├ómpl─â, po╚Ťi comunica eficient cu angaja╚Ťii t─âi ╚Öi ei cu tine.

7. Afl─â punctele forte ╚Öi punctele slabe ale angaja╚Ťilor

Exist─â mai multe modalit─â╚Ťi de a face acest lucru. Ar putea fi prin observa╚Ťie de-a lungul lunilor, descoperind care sunt punctele forte sau slabe ale angaja╚Ťilor t─âi.

 8. Fii mereu ├«n concordan╚Ť─â cu a╚Ötept─ârile angaja╚Ťilor

Este u╚Öor s─â renun╚Ťi la check-in-urile regulate atunci c├ónd e╚Öti foarte ocupat, dar este una dintre cele mai bune modalit─â╚Ťi de a men╚Ťine o comunicare eficient─â la locul de munc─â. Angaja╚Ťii t─âi ╚Ötiu c─â vei urm─âri ├«ndeaproape un proiect ╚Öi ce a╚Ötept─âri ai de la ei?

Una dintre cele mai frustrante experien╚Ťe ca angajat este s─â finalizezi un proiect ╚Öi s─â afli c─â ╚Öeful t─âu ├«╚Öi dore╚Öte ceva complet diferit. Str─âduie╚Öte-te s─â previi acest lucru, fiind clar ╚Öi deschis de la ├«nceput.

9. Ofer─â feedback constructiv

Cu to╚Ťii am avut parte de asta la un moment dat ÔÇô feedback agresiv de la un ╚Öef care ne-a distrus definitiv ├«ncrederea ╚Öi orice posibilitate de comunicare. Re╚Ťine! Training-ul de comunicare poate fi util ╚Öi pentru angajator, ╚Öi pentru manageri. Aici po╚Ťi sau pute╚Ťi ├«nv─â╚Ťa despre modul de oferire a unui feedback constructiv.

Concentreaz─â pe comportamentul unei persoane, nu pe caracterul ei. ╚śi ├«ntotdeauna, ofer─â-i celeilalte persoane oportunitatea de a spune ce g├ónde╚Öte ╚Öi de a contribui la construirea unui proces pozitiv continuu.

╚śi, dac─â crezi c─â nu po╚Ťi de unul singur s─â-╚Ťi atingi obiectivul, ├«╚Ťi recomand─âm s─â apelezi la speciali╚Ötii Exploratist. Intr─â pe exploratist.ro ╚Öi ia leg─âtura cu ei.

De peste 10 ani Agen╚Ťia Exploratist aduce oamenii mai aproape unii de ceilal╚Ťi ╚Öi ├«i ajut─â s─â construiasc─â canale de comunicare intern─â solide de dialog ╚Öi feedback menite s─â rezolve toate situa╚Ťiile de criz─â.

Ajut─â-ne cu un share:
Previous

Filme cu pisici pe care trebuie sa le vezi

5 c─âr╚Ťi cu ╚Öi despre femei

Next

Las─â un comentariu