Comunicarea sănătoasă este cea mai bună bază pentru orice afacere. Vrei să îmbunătățești comunicarea în cadrul organizației tale? Îți vom spune câteva modalități simple de a îmbunătăți comunicarea între angajați.Comunicarea eficientă la locul de muncă este cheia pentru stabilirea unor relații puternice și realizarea proiectelor importante. Din acest motiv, una dintre cele mai bune modalități de a îmbunătăți abilitățile de comunicare ale angajaților este prin intermediul unui training de comunicare.
Desigur, toată lumea are probleme de comunicare din când în când, ceea ce poate duce la neînțelegeri și frustrări.
Pentru a te ajuta la rezolvarea unor astfel de probleme, îți vom oferi mai multe detalii despre alte modalități de comunicare prin care se pot îmbunătăți abilitățile de comunicare și relațiile generale între angajați, fie între angajator și angajați.
Cum să îmbunătățești comunicarea la locul de muncă
1. Stabilește mai întâi o bază
Cu cât un angajat are mai multă încredere în tine, cu atât există mai mari șanse să vină să-ți spună dacă apar probleme. O modalitate excelentă de a pune această bază este să creezi mai întâi o relație cu angajatul tău.
2. Demonstrează prin cuvintele și acțiunile tale că ești demn de încredere
Potrivit Asociației Americane de Psihologie, aproape un sfert dintre angajați nu au încredere în angajatorul lor. Sună simplist, dar este adevărat: a dovedi că ești demn de încredere angajaților tăi va avea ca rezultat o comunicare eficientă de afaceri în mod repetat.
Miezul acestei probleme este simplu: arăți un interes real față de persoană, empatizezi cu obstacolele sau dilemele sale și încerci să găsești cea mai bună soluție pentru a o putea ajuta.
Angajații tăi vor comunica mai ușor cu tine când știu că pot avea încredere în tine și că veți lucra împreună pentru a găsi o soluție.
3. Stabilește întâlniri recurente
Uneori, tot ceea ce este nevoie pentru a deschide linii de comunicare este stabilirea unei anumite perioade pentru asta. Pentru ca angajații să poată comunica mai ușor cu tine, poți stabili o întâlnire recurentă cu ei. Astfel vei afla cum se desfășoară activitățile în interiorul organizației și îți vei putea face o idee despre cum să remediezi eventuale probleme.
4. Oferă explicații angajaților când le soliciți să facă in anumit task
Poate părea un lucru banal, având în vedere că angajații trebuie să știe deja acest lucru. Cu toate acestea, pentru a elimina posibile confuzii, cel mai bine este ca ei să știe exact ce au de făcut și de ce le ceri asta.
Procedând astfel, le oferi informații vitale și oportunitatea de a pune întrebări pe care ar fi putut ezita să le pună. Și, poate cel mai important lucru e că, le arăți angajaților modul în care munca lor este direct legată de obiectivele organizației.
5. Ascultă cu adevărat
Oamenii cred adesea că prin comunicare transmit propriul mesaj, dar comunicarea eficientă este într-adevăr o stradă cu două sensuri. Dacă nu asculți în mod activ ce spune cealaltă persoană, este dificil să ajungi în același loc.
Pune întrebări pentru clarificări și acordă toată atenția conversației. Evită să faci mai multe lucruri deodată sau să te gândești la răspunsul pe care îl vei da, până cealaltă persoană nu termină de vorbit. Ascultarea activă poate fi o provocare, dar merită.
6. Evită să faci presupuneri rapide
Unul dintre cei mai mari inhibitori ai comunicării de calitate la locul de muncă îl constituie semnalele ratate și ipotezele formate rapid. Dacă angajații tăi rămân în urmă într-un domeniu în care te așteptai să exceleze, nu presupune imediat că sunt leneși și că nu le pasă de ceea ce fac.
În schimb, încearcă să descoperi unde se află problemele. Când îi întrebi pe angajații tăi cum merg lucrurile, s-ar putea să descoperi că se mișcă, că le-a fost greu să se concentreze la locul de muncă sau că nu sunt obișnuiți să jongleze cu șase proiecte simultan și că trebuie să-și reducă prioritățile. Când știi exact ce se întâmplă, poți comunica eficient cu angajații tăi și ei cu tine.
7. Află punctele forte și punctele slabe ale angajaților
Există mai multe modalități de a face acest lucru. Ar putea fi prin observație de-a lungul lunilor, descoperind care sunt punctele forte sau slabe ale angajaților tăi.
8. Fii mereu în concordanță cu așteptările angajaților
Este ușor să renunți la check-in-urile regulate atunci când ești foarte ocupat, dar este una dintre cele mai bune modalități de a menține o comunicare eficientă la locul de muncă. Angajații tăi știu că vei urmări îndeaproape un proiect și ce așteptări ai de la ei?
Una dintre cele mai frustrante experiențe ca angajat este să finalizezi un proiect și să afli că șeful tău își dorește ceva complet diferit. Străduiește-te să previi acest lucru, fiind clar și deschis de la început.
9. Oferă feedback constructiv
Cu toții am avut parte de asta la un moment dat – feedback agresiv de la un șef care ne-a distrus definitiv încrederea și orice posibilitate de comunicare. Reține! Training-ul de comunicare poate fi util și pentru angajator, și pentru manageri. Aici poți sau puteți învăța despre modul de oferire a unui feedback constructiv.
Concentrează pe comportamentul unei persoane, nu pe caracterul ei. Și întotdeauna, oferă-i celeilalte persoane oportunitatea de a spune ce gândește și de a contribui la construirea unui proces pozitiv continuu.
Și, dacă crezi că nu poți de unul singur să-ți atingi obiectivul, îți recomandăm să apelezi la specialiștii Exploratist. Intră pe exploratist.ro și ia legătura cu ei.
De peste 10 ani Agenția Exploratist aduce oamenii mai aproape unii de ceilalți și îi ajută să construiască canale de comunicare internă solide de dialog și feedback menite să rezolve toate situațiile de criză.
Ajută-ne cu un share: