Iei suplimente cu vitamine? La ce te pericole te expui

|

Suplimentele de vitamine și minerale ar putea fi nu doar inutile, ci chiar periculoase pentru sănătate, avertizează medicul Chris van Tulleken, citat de BBC Online.

În țările civilizate, unde cetățenii au acces la o gamă variantă de alimente, persoanele sănătoase își pot face rău dacă iau suplimente de multi-vitamine și pot ajunge chiar să aibă o speranță de viață mai scăzută.

Pentru cei mai mulți dintre noi, în majoritatea timpului, suplimentele de vitamine nu au efecte pozitive.

Studiile științifice realizate până acum au arătat că suplimentele cu antioxidanți nu împiedică apariția niciunei boli, iar vitamina A în exces, beta-carotenul și vitamina E reduc speranța de viață. Cercetările au arătat că vitamina A este legată de apariția cancerului la plămâni în cazul fumătorilor. De asemenea, zincul în exces influențează reducerea eficienței sistemului imunitar.

Problema devine mai complexă atunci când multe vitamine și minerale sunt amestecate într-o singură tabletă. Spre exemplu, diferite minerale se întrec pentru a fi asimilate de organism. Dacă iei o doză mare de calciu, vei avea dificultăți în asimilarea fierului. Dacă iei cantități mari de fier, nu vei reuși să asimilezi zincul. Dacă iei vitamina C îți vei reduce nivelul de cupru din organism.

Drept urmare, medicul Chris van Tulleken recomandă maximum de precauție când vine vorba de suplimentele de vitamine și minerale. Recunoaște, totuși, că în cazul unor anumite categorii de persoane, vitaminele sunt necesare. Iată câteva astfel de cazuri:

1. Acidul folic (B9) pentru femeile care vor să aibă un copil și pentru cele însărcinate (cel mult până la sfârșitul lunii a treia de sarcină).

2. Vitamina D pentru toate femeile însărcinate și care alăptează, copii între șase luni și cinci ani, persoanele de peste 65 de ani și persoanele care își petrec lungi perioade de timp în casă și nu intră în contact cu razele soarelui.

ejolie.ro

3. Suplimentele cu vitaminele A, C și D sunt recomandate copiilor pretențioși la mâncare cu vârste între șase luni și patru ani.

Ajută-ne cu un share:
depurtat.ro
Previous

Dictionar de vise – litera O

5 reguli în machiaj pe care e bine să le încalci

Next

Lasă un comentariu