De ce se trezesc unii oameni ├«n miezul nop╚Ťii ╚Öi nu mai pot adormi la loc

,

Trezitul ├«n miezul nop╚Ťii ╚Öi dificult─â╚Ťile de a adormi la loc reprezint─â una dintre cele mai frustrante ╚Öi cele mai des ├«nt├ólnite probleme legate de somn.

O mul╚Ťime de factori pot provoca aceast─â insomnie din toiul nop╚Ťii. Pentru a vedea de ce v─â trezi╚Ťi ├«n miezul nop╚Ťii, r─âspunde╚Ťi la urm─âtoarele ├«ntreb─âri:

nu mai pot adormi la loc

Ai consumat lichide înainte să te culci?

Speciali╚Ötii recomand─â s─â nu consumi foarte multe lichide ├«nainte de culcare, pentru c─â exist─â riscul s─â te treze╚Öti ├«n toiul nop╚Ťii pentru a te duce la toalet─â.

Unele b─âuturi au ├«ns─â ╚Öi alte efecte nedorite. Chiar dac─â po╚Ťi adormi dup─â ce ai consumat b─âuturi care con╚Ťin cofein─â, acestea ├«╚Öi vor face ├«n cele de urm─â efectul ├«n sistemul t─âu nervos ╚Öi te vor trezi. Evit─â b─âuturile care con╚Ťin zah─âr sau cofein─â dup─â orele 18:00.

╚śi alcoolul te va face s─â te treze╚Öti ├«n toiul nop╚Ťii. B─âuturile alcoolice sunt privite adeseori ca un sedativ ╚Öi chiar te pot ajuta s─â adormi, ├«ns─â pe m─âsur─â ce organismul proceseaz─â alcoolul vei ├«ncepe s─â ai probleme cu somnul.

Ai mâncat înainte să te culci?

Nu doar b─âuturile, ci ╚Öi m├óncarea poate sta ├«n calea unui somn odihnitor. ├Äncearc─â s─â nu consumi ├«nainte de culcare alimente bogate ├«n gr─âsimi, ro╚Öii, ardei iu╚Ťi, br├ónzeturi procesate, mezeluri ╚Öi legume crude.

Ești însărcinată sau la menopauză?

├Än timpul sarcinii sau menopauzei, hormonii din organismul femeilor fluctueaz─â foarte mult, iar ace╚Ötia sunt esen╚Ťiali pentru un somn odihnitor.

Ești stresată?

Stresul ar putea fi cel mai mare inamic al unui somn de calitate. Nu doar c─â te ├«mpiedic─â s─â adormi, ├«ns─â te poate face s─â te zv├órcole╚Öti de-a dreptul ├«n a╚Öternuturi pe timpul nop╚Ťii. ├Äncearc─â s─â te relaxezi ├«nainte de somn cu o baie fierbinte, cu un masaj de la partenerul t─âu, cu o can─â mic─â de ceai de ierburi sau cu o ╚Öedin╚Ť─â de yoga.

Faci suficiente exerci╚Ťii fizice?

Pentru multe persoane din ziua de azi, o zi obi╚Önuit─â ├«nseamn─â opt ore de stat pe scaun la munc─â ╚Öi alte c├óteva acas─â pe canapea. Exerci╚Ťiile fizice te pot ajuta s─â ai un somn mai odihnitor, ├«ns─â ai grij─â s─â nu le faci dec├ót cu c├óteva ore ├«nainte de culcare.

Ai dormit în timpul zilei?

Chiar dac─â un pui de somn ├«n timpul zilei poate p─ârea foarte odihnitor pe moment, lucrurile nu stau a╚Öa. Somnul de dup─â-amiaz─â te poate ├«mpiedica s─â adormi seara ╚Öi m─âre╚Öte ╚Öansele de a te trezi ├«n toiul nop╚Ťii. ├Än plus, studiile au ar─âtat c─â persoanele care dorm des ├«n timpul zilei sunt mai predispuse s─â se ├«mboln─âveasc─â de diabet.

Suferi de apnee în somn?

Apneea ├«n somn nu implic─â neap─ârat sfor─âitul. Apneea ├«n somn reprezint─â o ├«ntrerupere temporar─â a respira╚Ťiei la persoanele care dorm. Nu toat─â lumea se treze╚Öte din cauza acestor ├«ntreruperi, ├«ns─â unele persoane p─â╚Ťesc asta. Apneea ├«n somn reprezint─â o problem─â medical─â care trebuie tratat─â cu seriozitate. Vi se recomand─â s─â apela╚Ťi la medici dac─â v─â confrunta╚Ťi cu tipul acesta de problem─â.

Ajut─â-ne cu un share:
Previous

7 trucuri pentru o piele superb─â care nu te cost─â nimic

Cum s─â r─âspunzi la cele 5 ├«ntreb─âri pe care ╚Ťi le adreseaz─â angajatorii dac─â e╚Öti ╚Öomer─â

Next

Las─â un comentariu