9 asocieri de alimente care luptă împotriva bolilor și 3 asocieri dăunătoare

Nu e nevoie s─â iei masa ├«n cele mai bune restaurante sau s─â m─ân├ónci alimente exotice ╚Öi foarte scumpe pentru a te bucura de cele mai bune asocieri de alimente. Speciali╚Ötii au identificat care sunt cele mai bune asocieri, unele dintre ele surprinz─âtoare, care ├«╚Ťi ajut─â organismul s─â lupte ├«mpotriva diferitelor boli ╚Öi afec╚Ťiuni.

alimente care luptă împotriva bolilor

Descoperă care sunt asocierile de alimente care au efecte benefice și cât e de simplu să le introduci în dieta ta:

1. Ceai ╚Öi l─âm├óie

Cunoa╚Ötem cu to╚Ťii beneficiile ceaiului verde, care ne ajut─â, prin antioxidan╚Ťii pe care ├«i con╚Ťine, s─â lupt─âm at├ót ├«mpotriva bolilor cardiovasculare, c├ót ╚Öi ├«mpotriva cancerului. Dar dac─â ne dorim ╚Öi mai multe efecte benefice, nu e nevoie dec├ót s─â ad─âug─âm ceaiului c├óteva pic─âturi de l─âm├óie.

Testele cercet─âtorilor au ar─âtat c─â sucul de l─âm├óie, portocale ╚Öi lime ajut─â la stabilizarea antioxidan╚Ťilor ╚Öi la rapida lor absorb╚Ťie. Alte teste au ar─âtat c─â ceaiul verde ├«mpreun─â cu capsaicina (substan╚Ťa care ├«i face pe ardei s─â fie pican╚Ťi) poate cre╚Öte sa╚Ťietate ╚Öi poate ajuta la pierderea ├«n greutate. Iar ceaiul verde ├«mpreun─â cu licopenul (substan╚Ť─â care se g─âse╚Öte ├«n caise ╚Öi pepene verde) ajut─â b─ârba╚Ťii s─â se fereasc─â de cancerul de prostat─â.

2. Banane și iaurt

Probioticele din iaurt ╚Öi chefir ne ajut─â sistemul imunitar ╚Öi cel digestiv s─â func╚Ťioneze c├ót mai bine. Dar o component─â a bananelor, inulina, care poate fi g─âsit─â ╚Öi ├«n ceap─â, andive, usturoi ╚Öi germeni de gr├óu, ajut─â la dezvoltarea probioticelor, pentru a ne proteja mai bine, ╚Öi cre╚Öte cre╚Öte capacitatea organismului nostru de a asimila calciul.

3. Calciul ╚Öi aliatul s─âu, soarele

dyfashion.ro

Soarele cre╚Öte absorb╚Ťia de calciu a organismului nostru. Astfel, tu po╚Ťi consuma toate alimentele care ofer─â calciu, dar f─âr─â pu╚Ťin ajutor de la aliatul s─âu, soarele, nu te vei putea bucura de beneficii.

Cercet─âtorii europeni au descoperit c─â persoanele trecute de 47 de ani, cu o alimenta╚Ťie zilnic─â din care nu lipsesc calciul ╚Öi vitamina D, au cu 20 la sut─â mai pu╚Ťine ╚Öanse de a suferi o fractur─â de ╚Öold. Mai mult, aceea╚Öi combina╚Ťie c├ó╚Ötig─âtoare ofer─â o protec╚Ťie ├«mpotriva tipului 2 de diabet, iar un alt studiu sus╚Ťine c─â femeile aflate la premenopauz─â au un risc sc─âzut cu 30 de procente de a se ├«mboln─âvi de cancer la s├ón dac─â au nivele crescute de calciu ╚Öi vitamina D ├«n organism.

Doza optim─â zilnic─â de vitamina D poate fi ob╚Ťinut─â prin expunerea la soare timp de 10 minute, dar ╚Öi prin consumarea alimentelor ca sardine, somon ╚Öi ulei din ficat de cod. E bine, mai ales de la o anumit─â v├órst─â, s─â apelezi la vitamina D sub form─â de supliment alimentar.

4. Salat─â ╚Öi avocado sau semin╚Ťe

Crezi c─â salata e unul dintre cele mai plictisitoare feluri de m├óncare? Nu ╚Öi dac─â adaugi pu╚Ťin ulei de m─âsline, c├óteva semin╚Ťe de pin ╚Öi avocado, care ├«╚Ťi pot oferi tot ce e mai bun ├«n farmacia naturii: lutein─â din salata verde, licopen din ro╚Öii ╚Öi din ardeii ro╚Öii ╚Öi betacaroten din morcovi.

Antioxidan╚Ťii din uleiul de m─âsline extra virgin ajut─â la dispari╚Ťia unora dintre radicalii liberi din corpurile noastre, care ne pot afecta ADN-ul ╚Öi pot produce boli ╚Öi ├«mb─âtr├ónirea prematur─â. Persoanele care consum─â mai multe legume care con╚Ťin betacaroten prezint─â, spun studiile, riscuri cu 20 la sut─â mai mici de a muri de o boal─â de inim─â.

5. Fasole ╚Öi ardei gras crud (Fier ╚Öi vitamina C)

Cercet─âtorii au descoperit de mult beneficiile acestui adev─ârat cuplu de for╚Ť─â format din alimente bogate ├«n fier ╚Öi alimente bogate ├«n vitamina C. Fierul e mai u╚Öor absorbit ÔÇôde dou─â p├ón─â la trei ori-c├ónd e consumat al─âturi de alimente care con╚Ťin vitamina C.

Fierul e necesar pentru a produce hemoglobin─â, care transport─â oxigenul la mu╚Öchi ╚Öi creier, iar nivelurile sc─âzute se traduc prin oboseal─â extrem─â, sl─âbiciune ╚Öi concentrarea slab─â. Persoanele vegetariene trebuie s─â fie mai atente ╚Öi s─â caute s─â consume alimente bogate ├«n fier, iar femeile sunt mai vulnerabile ├«n fa╚Ťa nivelurilor sc─âzute de fier, din cauza menstrua╚Ťiei.

6. M├óncarea de fast food ╚Öi bananele (M├óncarea s─ârat─â ╚Öi potasiul)

Indiferent ce alegi s─â m─ân├ónci de la fast food, e cert c─â nivelul de sare pe care ├«l con╚Ťin aceste alimente este extrem de ridicat ╚Öi, ├«n unele cazuri, cu mult peste cel recomandat pentru doza zilnic─â. Excesul de sare poate duce la grave probleme cardiovasculare, dar exist─â un aliment care te poate ajuta s─â contracarezi efectul unei diete foarte s─ârate: bananele.

Datorit─â con╚Ťinutului ridicat de potasiu, ele contracareaz─â efectul negativ al s─ârii asupra organismului. A╚Öa c─â, ├«n perioadele ├«n care m─ân├ónci mai s─ârat dec├ót de obicei, m─ân├ónc─â banane, pentru echilibrul organismului!

7. Orez brun ╚Öi br├ónza tofu (Carbohidra╚Ťi ╚Öi proteine)

Cea mai bun─â alegere dup─â un efort fizic sus╚Ťinut ╚Öi pentru o poft─â de m├óncare enorm─â e s─â alegi o doz─â de proteine s─ân─âtoase ╚Öi de carbohidra╚Ťi. Nu doar c─â mu╚Öchii se vor reface rapid, nu vei avea febr─â muscular─â, dar ╚Öi efectele antrenamentului la sal─â vor fi mai bune. Cele mai bune combina╚Ťii sunt fie un sandvi╚Ö cu carne de curcan, iaurt ╚Öi fructe, orez brun cu gr─âtar de pui sau br├ónz─â tofu sau paste cu sos de carne.

8. Vin și pește

Vinul ╚Öi somonul sunt, se pare, perechea perfect─â de alimente, sus╚Ťin cercet─âtorii, iar asta pentru c─â antioxidan╚Ťii din vin ÔÇôresveratrolul, de exemplu- ajut─â la absorb╚Ťia de c─âtre organism a gr─âsimilor omega-3, care au efecte pozitive pentru a ne proteja de o mul╚Ťime de afec╚Ťiuni, inclusiv depresie, diabet, demen╚Ť─â ╚Öi atacuri cerebrale.

9. Rozmarin, ulei de m─âsline ╚Öi carne

Cercet─âtorii de la Universitatea din Kansas au descoperit c─â asezonarea fripturilor cu rozmarin ╚Öi alte condimente reduce formarea de compu╚Öi suspec╚Ťi, care pot provoca afec╚Ťiuni grave precum cancerul. Mai mult, carnea pus─â la marinat ├«n astfel de combina╚Ťii de condimente beneficiaz─â de acela╚Öi efect.

Iat─â ╚Öi 3 combina╚Ťii care diminueaz─â efectele pozitive ale alimentelor:

1. Laptele cu ceai

N-ar trebui s─â urm─âm exemplul britanic ╚Öi s─â ne bem ceaiul cu lapte, pentru c─â efectele benefice ale ceaiului negru asupra sistemului cardiovascular au fost afectate de aceast─â combina╚Ťie, au descoperit cercet─âtorii.

2. Lapte și ciocolată

Laptele diminueaz─â ╚Öi beneficiile ciocolatei, a╚Öa c─â este de preferat s─â alegem ciocolat─â neagr─â, cu un con╚Ťinut c├ót mai ridicat de cacao.

3. Cafea și ovăz

Taninul prezent ├«n cafea, ceai ╚Öi vin este cunoscut pentru felul ├«n care afecteaz─â absorb╚Ťia fierului con╚Ťinut de ov─âz, salata verde ╚Öi fasole. A╚Öa c─â nu ├«╚Ťi bea cafeaua ├«n timp ce ├«╚Ťi m─ân├ónci micul dejun cu cereale de ov─âz.

Ajut─â-ne cu un share:
Previous

5 trucuri ca să revii la dietă după ce ai mâncat prea mult

Las─â un comentariu