7 probleme de s─ân─âtate pe care le vindec─â somnul

|

Toat─â lumea ╚Ötie c─â este periculos s─â sari peste orele pre╚Ťioase de somn din timpul nop╚Ťii, ├«ns─â reversul medaliei este mai pu╚Ťin luat ├«n seam─â: somnul odihnitor poate face minuni pentru starea ta de s─ân─âtate. Iat─â 7 probleme de s─ân─âtate pe care somnul le poate ├«mbun─ât─â╚Ťi:

1. R─âcelile frecvente

├Ä╚Ťi curge mai mereu nasul ╚Öi te doare ├«n g├ót? ├Än loc s─â te ├«ndopi cu vitamina C (obicei care nu-╚Ťi face mult bine oricum), bag─â-te ├«n pat mai devreme seara. Potrivit unui studiu din 2009, persoanele care dorm opt ore sau mai mult pe noapte prezint─â un risc de trei ori mai sc─âzut s─â r─âceasc─â dec├ót cele care dorm mai pu╚Ťin de ╚Öapte ore pe noapte.

2. Riscul de atac cerebral

Dac─â dormi mai mult, nu ├«nseamn─â neap─ârat c─â vei evita un atac cerebral, ├«ns─â un studiu ╚Ötiin╚Ťific din 2012 a ar─âtat c─â persoanele care dorm ├«n mod constant mai pu╚Ťin de ╚Öase ore pe noapte prezint─â un risc de patru ori mai mare de a avea simptome asociate unui atac cerebral.

Advertisements
ejolie.ro

3. Riscul de cancer

Leg─âtura dintre orele de somn ╚Öi cancer este ╚Öi ea una complex─â. Un studiu din 2010 realizat pe pacien╚Ťii bolnavi de cancer collector a ar─âtat c─â mul╚Ťi dintre ace╚Ötia obi╚Önuiau s─â doarm─â ╚Öase ore sau mai pu╚Ťin pe noapte. Mai mult, un alt studiu a indicat c─â ├«n cazul femeilor bolnave de cancer la s├ón care dorm ╚Öase ore pe noapte sau mai pu╚Ťin exist─â un risc crescut de recuren╚Ť─â ╚Öi de forme mai agresive de cancer.

4. Memoria slab─â

C├ónd dormim pu╚Ťine ore pe noapte, reducem timpul petrecut ├«n cea mai pu╚Ťin ├«n╚Ťeleas─â faz─â a somnului, REM. ┬áCreierul intr─â ╚Öi iese din etapa somnului REM pe tot parcursul nop╚Ťii, iar vestea proast─â este c─â ┬áaceast─â etap─â este asociat─â cu abilitatea de asimila informa╚Ťii noi ╚Öi cu memoria. Chiar ╚Öi un pui de somn are efecte pozitive asupra memoriei, capacit─â╚Ťii de ├«nv─â╚Ťare ╚Öi celei de concentrare.

probleme de s─ân─âtate pe care le vindec─â somnul

5. Riscul de diabet

Privarea de somn nu este asociat─â doar cu un apetit m─ârit ╚Öi cu o poft─â crescut─â pentru dulciuri, ci ╚Öi cu riscul de ├«mboln─âvire de diabetul de tip 2. Un studiu din 2012 a demonstrat c─â obiceiul de a dormi pu╚Ťine ore pe noapte afecteaz─â modul ├«n care celulele grase reac╚Ťioneaz─â la insulin─â. Dup─â patru nop╚Ťi de privare de somn, sensibilitatea general─â la insulin─â a participa╚Ťilor la studiu a sc─âzut cu 16%, iar sensibilitatea la insulin─â a celulelor lor grase a sc─âzut cu 30%, fenomen ├«nt├ólnit de cele mai multe ori ├«n cazul persoanelor care sufer─â de diabet.

6. Libido sc─âzut

At├ót femeile, c├ót ╚Öi b─ârba╚Ťii sunt mai pu╚Ťin interesa╚Ťi de sex atunci c├ónd sunt priva╚Ťi de somn. Lipsa libidoului nu este doar un indicator al unei st─âri de oboseal─â, ci ar putea semnala ╚Öi o problem─â hormonal─â, mai ales ├«n cazul b─ârba╚Ťilor.

7. Creșterea în greutate

C├ónd suntem odihnite, nu trebuie s─â apel─âm la calorii suplimentare pentru energie ├«n plus. Copiii care dorm mai mult consum─â mai pu╚Ťine calorii, iar adul╚Ťii odihni╚Ťi aleg por╚Ťii mai mici dec├ót cei priva╚Ťi de somn, a ar─âtat un studiu recent.

Mai mult, persoanele care au suficiente ore de somn pe noapte fac alegeri mai inteligene ├«n ceea ce prive╚Öte calitatea m├ónc─ârii. Dup─â o noapte cu pu╚Ťine ore de somn, oamenii tind s─â pofteasc─â la alimente bogate ├«n calorii ╚Öi la m├ónc─âruri de tip junk, a indicat un alt studiu.

Un alt element important este culcatul și trezitul la ore regulate, obicei asociat cu un procent redus de grăsime în organism.

Ajut─â-ne cu un share:
Advertisements
depurtat.ro
Previous

Cum s─â te folose╚Öti de Facebook pentru a ob╚Ťine slujba la care visezi

5 moduri ├«n care oja ├«╚Ťi distruge unghiile

Next

Las─â un comentariu