7 metode prin care să-ți obișnuiești copilul cu mâncarea sănătoasă

,

Este un lucru bine știut faptul că micuții ajung să prefere alimentele pe care le consumă cel mai des. Provocarea este așadar să ajungi să-i faci să mănânce alimente sănătoase. Iată șapte metode prin care poți face asta:

1. Începe tu să mănânci sănătos

Este cel mai important dintre toți pașii. Poți să-ți înveți copilul să mănânce sănătos numai dacă mănânci la rândul său sănătos și dacă-i oferi un exemplu pozitiv pe care să-l urmeze.

2. Scapă de junk food

Nu poți mânca ce nu ai, iar acest lucru este valabil și în cazul copiilor. O metodă eficientă de a mânca sănătos este să nu ții în casă mâncare de tip junk. Nu-ți poți opri copilul să mânânce chips-uri acasă la prieteni, însă poți deține controlul total în ceea ce privește mâncarea din casa ta. Alege în schimb gustări precum fructe, iaurturi și batoane cu cereale integrale.

3. Mergi la cumpărături cu copilul tău

Vorbește-i copilului despre importanța unei alimentații echilibrate și despre beneficiile pentru sănătate ale legulelor și fructelor. Ia-l cu tine la cumpărături și lasă-l să aleagă de pe rafturi produse. Comparați împreună produse și alegeți-le pe cele mai sănătoase.

4. Mesele în familie sunt foarte importante

Mesele în familie nu ajută doar la întărirea relațiilor interpresonale, ci le și oferă copiilor posibilitatea să imite ceea ce mănâncă adulții. În timpul meselor trebuie să domnească o atmosferă pozitivă, iar dialogurile trebuie să constructive.

5. Porțiile mici sunt cheia succesului

Dacă vrei să-ți obișnuiești copilul cu mâncarea sănătoasă, începe cu porții mici. Nu insista să termine ce are în farfurie, se va opri după ce a mâncat destul. De asemenea, folosește farfurii și castroane colorate și cu modele. Dacă vei face mereu presiuni asupra lui să mănânce mai mult sau alimente diverse vei obține efectul opus.

6. Implică-l când gătești

Gătitul reprezintă o oportuinitate foarte bună să-i oferi copilului lecții despre mâncarea sănătoasă. Implică-l în pregătirea meselor și dă-i posibilitatea de a alege meniul pentru prânz sau cină. Dă-i sarcini potrivite pentru vârsta sa. Spre exemplu, poate curăța cartofi sau castraveți sau poate spăla fructe și legume.

7. Mesele la oră fixă

Mesele și gustările la oră fixă îi ajută pe copii să fie mai organizați. În cele mai multe cazuri, trei mese pe zi și două gustări sunt suficiente. Nu-ți lăsa copilul să ia o gustare cu o oră înainte de prânz sau cină, pentru că își va strica foamea. Dacă îți spune că nu mai rezistă, oferă-i opțiuni sănătoase, precum morcovi sau mere.

Ajută-ne cu un share:
Previous

10 trucuri de frumusețe care îți fac viața mai ușoară

Cum să îți învingi timiditatea în 4 pași simpli

Next

Lasă un comentariu