Productivitatea este un termen des folosit în lumea corporatistă, însă el desemnează mai mult decât volumul de muncă pe care îl putem realiza într-un anumit interval de timp. Productivitatea înseamnă să ne ocupăm de sarcini însemnate, care ne vor ajuta să ne îndeplinim mai repede scopurile, atât la muncă, cât și acasă.
Chiar și cele mai determinate persoane ajung să fie distrase de lucruri fără importanță. Iată 5 trucuri pentru a-ți mări productivitatea:
1. Fă ceva diferit
Pare un sfat contraproductiv la prima vedere, îns când iei o pauză de la o sarcină pe care o ai de îndeplinit te vei întoarce la ea cu o perspectivă împrospătată și cu noi resurse de energie.
2. Stabilește-ți un termen limită
Când lucrezi la proiecte care n-au termene limită stabilite, ai tendința să le amâni și să le lași la coada listei de priorități. Dacă alegi în schimb să-ți stabilești propriile termene limită, vei descoperi că vei reuși să închei proiectele mai repede decât te-ai fi așteptat.
3. Deleagă responsabilități
Nimeni nu le poateface pe toate, iar uneori chiar îți dorești din tot sufletul să eviți diverse sarcini, fie că este vorba de locul de muncă sau de viața ta privată. Soluția este să delegi responsabilitățile pe care le ai sau să-ți găsești parteneri care să te ajute să le duci la bun sfârșit.
4. Răsplătește-te
Un lucru început sub auspicii favorabile are șanse mai mari să se încheie într-un mod pozitiv. Odată făcut primul pas spre un scop important, ai grijă să te răsplătești, fie că alegi să mergi la un film sau să ieși într-o seară în oraș. Oferă-ți astfel de mici recompense pe măsură ce proiectul înaintează.
5. Renunță la liste
Listele cu sarcini de îndeplinit sunt utile doar până la un punct. În clipa în care te simți copleșită de lucrurile pe care le ai de făcut, renunță la listă și ocupă-te de problemele cele mai stringente pe care trebuie să le rezolvi. Vei fi mai concentrată și vei reuși să le duci la bun sfârșit mai repede, astfel că îți va rămâne timp și pentru finalizarea celor secundare.
Ajută-ne cu un share: