5 obiceiuri ale oamenilor mereu odihni╚Ťi

|

Toat─â lumea cunoa╚Öte probabil o persoan─â care nu pare niciodat─â s─â fie obosit─â, chiar dac─â are un program ├«nc─ârcat. Nu ├«nseamn─â neap─ârat c─â beneficiaz─â de mai multe ore de somn, ci c─â are unele obiceiuri pe care ar fi bine s─â le ├«mprumu╚Ťi ╚Öi tu. Numitorul lor comun este disciplina. Organismului ├«i place rutina, care permite ritmului circadian s─â func╚Ťioneze la un nivel optim. Iat─â 5 obiceiuri ale oamenilor mereu odihni╚Ťi:

1. Nu dorm p├ón─â t├órziu diminea╚Ťa

De cele mai multe ori, accentul este pus pe ora de culcare, dar cel mai important lucru legat de odihn─â este ora de trezire ╚Öi vederea luminii la primele ore ale dimine╚Ťii. Trezitul la o or─â fix─â reguleaz─â ritmul circadian (ceasul intern) ╚Öi te ajut─â s─â te sim╚Ťi obosit─â la momentul potrivit seara. Chiar se ├«nt├ómpl─â se te culci mai t├órziu ├«ntr-o noapte, speciali╚Ötii ├«╚Ťi recomand─â s─â te treze╚Öti la aproximativ aceea╚Öi or─â, iar regula aceasta este valabil─â ╚Öi pentru weekend. Fire╚Öte, asta implic─â s─â faci eforturi s─â te culci la ore nu foarte ├«naintate pe tot parcursul s─âpt─âm├ónii.

2. Nu folosesc gadget-uri în dormitor

├Äntunericul declan╚Öeaz─â eliberarea hormonului melatonin─â, care joac─â un rol esen╚Ťial ├«n ceea ce prive╚Öte somnul. Chiar ╚Öi  o doz─â mic─â de lumin─â poate influen╚Ťa  puternic nivelul de melatonin─â din organism ╚Öi este nevoie de numai c├óteva minute pentru ca asta s─â se ├«nt├ómple. Speciali╚Ötii recomand─â s─â reduci intensitatea luminii din cas─â cu 30 de minute ├«nainte s─â te bagi ├«n pat ╚Öi s─â evi╚Ťi s─â te ui╚Ťi ├«n ecranele calculatorului, tabletei sau telefonului. Draperiile din cas─â trebuie s─â blocheze c├ót mai eficient lumina exterioar─â ╚Öi este bine de ╚Ötiut c─â ceasurile cu alarm─â cu cifre de culoare ro╚Öii sunt mai pu╚Ťin deranjante dec├ót cele cu cifre de culoare alb─â sau albastr─â.

Advertisements
ejolie.ro

3. ╚śtiu s─â a╚Ťipeasc─â strategic

Oamenii odihni╚Ťi ╚Ötiu s─â pre╚Ťuiasc─â somnul de dup─â-amiaz─â. El poate ├«mbun─ât─â╚Ťi productivitatea ╚Öi creativitatea, ba chiar poate reduce nivelul de stres. Dac─â n-ai reu╚Öit s─â dormi num─ârul de ore recomandate cu o noapte ├«nainte, un pui de somn este exact ce ai nevoie pentru a-╚Ťi rec─âp─âta energia.

Speciali╚Ötii recomand─â ca somnul de dup─â-amiaz─â s─â dureze ├«n jur de 30 de minute. Dac─â dormi mai mult, organismul va intra ├«n faza somnului profund, ceea ce ├«nseamn─â c─â te vei trezi sim╚Ťindu-te mai obosit─â dec├ót atunci c├ónd te-ai culcat. Cea mai bun─â perioad─â pentru un pui de somn este ├«ntre ora 2 ╚Öi 3 dup─â-amiaza. ├Än niciun caz nu este recomandat s─â a╚Ťipe╚Öti dup─â ora 4 dup─â-amiaza, pentru c─â vei avea probleme s─â adormi noaptea.

4. Fac mișcare

Somnul de calitate nu are leg─âtur─â doar cu ceea ce se ├«nt├ómpl─â pe timpul nop╚Ťii. Studiile au demonstrat c─â persoanele care fac exerci╚Ťii fizice dorm mai bine dec├ót cele sedentare. Chiar ╚Öi un nivel sc─âzut de efort fizic are efecte pozitive asupra somnului.

Chiar dac─â nu este recomandat s─â faci exerci╚Ťii fizice ├«n preajma orei de culcare, dac─â ele nu te fac s─â-╚Ťi sar─â somnul nu exist─â niciun motiv s─â ├«ncetezi s─â le faci.

5. Mănâncă ce trebuie, când trebuie

├Äncearc─â s─â evi╚Ťi pe parcursul serii nu doar cafelele, ci ╚Öi ciocolata, fripturile ╚Öi chiar m├ónc─ârurile condimentate. M├óncatul excesiv seara ├«╚Ťi poate accelera metabolismul, fapt care te va ├«mpiedica s─â adormi cu u╚Öurin╚Ť─â. Nici alcoolul nu este recomandat. B─âuturile alcoolice sunt privite deseori ca un sedativ ╚Öi chiar te pot ajuta s─â adormi, ├«ns─â pe m─âsur─â ce organismul proceseaz─â alcoolul vei ├«ncepe s─â ai probleme cu somnul. Exist─â a╚Öadar riscul s─â te treze╚Öti ├«n toiul nop╚Ťii.

Ajut─â-ne cu un share:
Advertisements
depurtat.ro
Previous

5 trucuri pentru a-╚Ťi m─âri productivitatea

6 alimente care te fac s─â te sim╚Ťi mai sexy

Next

Las─â un comentariu