5 obiceiuri ale oamenilor mereu odihniți

|

Toată lumea cunoaște probabil o persoană care nu pare niciodată să fie obosită, chiar dacă are un program încărcat. Nu înseamnă neapărat că beneficiază de mai multe ore de somn, ci că are unele obiceiuri pe care ar fi bine să le împrumuți și tu. Numitorul lor comun este disciplina. Organismului îi place rutina, care permite ritmului circadian să funcționeze la un nivel optim. Iată 5 obiceiuri ale oamenilor mereu odihniți:

1. Nu dorm până târziu dimineața

De cele mai multe ori, accentul este pus pe ora de culcare, dar cel mai important lucru legat de odihnă este ora de trezire și vederea luminii la primele ore ale dimineții. Trezitul la o oră fixă regulează ritmul circadian (ceasul intern) și te ajută să te simți obosită la momentul potrivit seara. Chiar se întâmplă se te culci mai târziu într-o noapte, specialiștii îți recomandă să te trezești la aproximativ aceeași oră, iar regula aceasta este valabilă și pentru weekend. Firește, asta implică să faci eforturi să te culci la ore nu foarte înaintate pe tot parcursul săptămânii.

2. Nu folosesc gadget-uri în dormitor

Întunericul declanșează eliberarea hormonului melatonină, care joacă un rol esențial în ceea ce privește somnul. Chiar și  o doză mică de lumină poate influența  puternic nivelul de melatonină din organism și este nevoie de numai câteva minute pentru ca asta să se întâmple. Specialiștii recomandă să reduci intensitatea luminii din casă cu 30 de minute înainte să te bagi în pat și să eviți să te uiți în ecranele calculatorului, tabletei sau telefonului. Draperiile din casă trebuie să blocheze cât mai eficient lumina exterioară și este bine de știut că ceasurile cu alarmă cu cifre de culoare roșii sunt mai puțin deranjante decât cele cu cifre de culoare albă sau albastră.

3. Știu să ațipească strategic

Oamenii odihniți știu să prețuiască somnul de după-amiază. El poate îmbunătăți productivitatea și creativitatea, ba chiar poate reduce nivelul de stres. Dacă n-ai reușit să dormi numărul de ore recomandate cu o noapte înainte, un pui de somn este exact ce ai nevoie pentru a-ți recăpăta energia.

Specialiștii recomandă ca somnul de după-amiază să dureze în jur de 30 de minute. Dacă dormi mai mult, organismul va intra în faza somnului profund, ceea ce înseamnă că te vei trezi simțindu-te mai obosită decât atunci când te-ai culcat. Cea mai bună perioadă pentru un pui de somn este între ora 2 și 3 după-amiaza. În niciun caz nu este recomandat să ațipești după ora 4 după-amiaza, pentru că vei avea probleme să adormi noaptea.

ejolie.ro

4. Fac mișcare

Somnul de calitate nu are legătură doar cu ceea ce se întâmplă pe timpul nopții. Studiile au demonstrat că persoanele care fac exerciții fizice dorm mai bine decât cele sedentare. Chiar și un nivel scăzut de efort fizic are efecte pozitive asupra somnului.

Chiar dacă nu este recomandat să faci exerciții fizice în preajma orei de culcare, dacă ele nu te fac să-ți sară somnul nu există niciun motiv să încetezi să le faci.

5. Mănâncă ce trebuie, când trebuie

Încearcă să eviți pe parcursul serii nu doar cafelele, ci și ciocolata, fripturile și chiar mâncărurile condimentate. Mâncatul excesiv seara îți poate accelera metabolismul, fapt care te va împiedica să adormi cu ușurință. Nici alcoolul nu este recomandat. Băuturile alcoolice sunt privite deseori ca un sedativ și chiar te pot ajuta să adormi, însă pe măsură ce organismul procesează alcoolul vei începe să ai probleme cu somnul. Există așadar riscul să te trezești în toiul nopții.

Ajută-ne cu un share:
depurtat.ro
Previous

Dictionar de vise – litera H

6 alimente care te fac să te simți mai sexy

Next

Lasă un comentariu