4 greșeli pe care le fac băutorii de cafea

|

Chiar dac─â o bei ├«n fiecare zi, vei fi surprins─â s─â afli cum ├«╚Ťi afecteaz─â cu adev─ârat cafeaua via╚Ťa:

1. O folose╚Öti pentru a ├«nlocui ╚Ťig─ârile

Chiar dac─â poate p─ârea ciudat, ╚Ťig─ârile diminueaz─â energia pe care ╚Ťi-o d─â cafeaua, spun oamenii de ╚Ötiin╚Ť─â. Chimicalele din ╚Ťig─âri accelereaz─â sarcinile pe care le are de ├«ndeplinit ficatul, astfel c─â acesta ajunge s─â metabolizeze cofeina mai repede. Cercet─ârile au ar─âtat c─â fum─âtorii au o toleran╚Ť─â mai mare la cofein─â ╚Öi au nevoie de o cantitate de trei-patru ori mai mare pentru a ob╚Ťine acelea╚Öi efecte energizante.

Drept urmare, c├ónd te la╚Öi de fumat este important s─â reduci ╚Öi cantitatea de cafea pe care o bei. Dac─â nu faci asta, te vei sim╚Ťi agitat─â ╚Öi vei sim╚Ťi o stare de iritare.

b─âutorii de cafea

2. Bei cafeaua prea t├órziuÔÇŽ diminea╚Ťa

Chiar dac─â urmezi sfaturile medicilor ╚Öi ai grij─â s─â-╚Ťi termini cafeaua de diminea╚Ť─â p├ón─â ├«n ora 11:00, s-ar putea ca efectul s─â nu dispar─â p├ón─â te bagi la culcare. Cele mai noi studii arat─â c─â unele persoane au o gen─â care le face s─â metabolizeze repede cafeaua, ├«n vreme ce altele au nevoie de dou─â sau trei ori mai mult timp.

Dac─â te numeri printre persoanele cu o sensibilitate ridicat─â la cofein─â, este posibil ca efectul cafelei de diminea╚Ť─â s─â nu dispar─â p├ón─â noaptea. Dac─â nu reu╚Öe╚Öti s─â descoperi motivul pentru care adormi greu noaptea, ├«ncearc─â s─â nu consumi cofein─â cu cel pu╚Ťin 12 ore ├«nainte s─â te bagi ├«n pat.

3. Efectele cafelei asupra femeilor variaz─â

ejolie.ro

Fluctua╚Ťiile hormonale pot ├«ncetini procesul de metabolizare al cafelei, atrag aten╚Ťia cercet─âtorii. Din acest motiv, femeile ├«ns─ârcinate (majoritatea medicilor sunt de p─ârere c─â este ├«n regul─â ca femeile ├«ns─ârcinat─â s─â bea o cafea pe zi) ╚Öi cele care iau contraceptive cu estrogen resimt un efect puternic chiar ╚Öi dup─â ce consum─â cantit─â╚Ťi reduse de cafea.

De asemenea, procesul de metabolizare este u╚Öor ├«ncetinit ╚Öi ├«n timpul perioadei din ciclul menstrual ├«n care estrogenul atinge nivelul maxim. Este recomandat s─â ├«ncerci s─â bei cantit─â╚Ťi mai mici de cafea ├«n timpul fazei luteale, pentru a vedea dac─â exist─â diferen╚Ťe legate de modul cum te sim╚Ťi ╚Öi de c├ót de u╚Öor ├«╚Ťi este s─â adormi.

4. Bei multă apă pentru a-i contracara efectele când exagerezi

Potrivit miturilor urbane, efectele cofeinei consumate ├«n exces pot fi comb─âtute prin exerci╚Ťii fizice, prin consumul de alimente bogate ├«n amidon sau unei cantit─â╚Ťi mari de ap─â.

Adev─ârul este ├«ns─â c─â ficatul este singurul responsabil pentru metabolizarea cofeinei. Odat─â ├«nceput, procesul acesta nu poate fi accelerat prin nicio metod─â, spun oamenii de ╚Ötiin╚Ť─â.

De vreme ce cafeaua ├«╚Ťi amplific─â reac╚Ťiile pe care le ai la stres,  speciali╚Ötii ├«╚Ťi recomand─â ca atunci c├ónd te sim╚Ťi agitat─â din cauza cafelei b─âute ├«n exces s─â ├«ncerci s─â te relaxezi prin metoda preferat─â, fie c─â meditezi sau ascul╚Ťi o melodie care te calmeaz─â.

Ajut─â-ne cu un share:
depurtat.ro
Previous

5 trucuri de frumuse╚Ťe potrivite pentru fiecare form─â a fe╚Ťei

4 locuri ideale, în afară de dormitor, în care să faci sex acasă

Next

Las─â un comentariu