3 diete care fac mai mult rău decât bine

|

Nu sunt doar ineficiente pe termen lung, dar deseori au consecin╚Ťe nea╚Öteptate pentru s─ân─âtate. Iat─â 3 diete care fac mai mult r─âu dec├ót bine:

1. Săptămâna postului magic: Diete constituite doar dintr-un aliment (foarte sănătos)

Metoda: Câteva zile la rând, mănânci doar acel aliment (varză, supă, grapefruit), grup de alimente (legume crude și fructe) sau tip de alimente (suc).

Promisiunea: Vei sl─âbi rapid, demar├ónd un plan de hr─ânire s─ân─âtoas─â pe termen lung; ├«╚Ťi vei reseta metabolismul; te vei cur─â╚Ťa de toxine, gr─âsime ╚Öi alte lucruri rele care te st─âp├ónesc.

Problema: C├ónd m─ân├ónci doar un singur fel de m├óncare, ri╚Öti s─â pierzi proteinele, gr─âsimile, fibrele ╚Öi alte vitamine ╚Öi nutrien╚Ťi esen╚Ťiale,din celelalte produse.

Advertisements
ejolie.ro

Riscurile: Dup─â c├óteva zile, corpul t─âu ├«nfometat poate pierde mas─â muscular─â. Asta ├«╚Ťi poate da peste cap metabolismul , iar viitoarele calorii (cele pe care le vei consuma dup─â post) vor deveni mai greu de ars. Consum├ónd cantit─â╚Ťi mari de produse care compun aceast─â diet─â -legume, fructe- se poate ajunge la balon─âri inconfortabile. Mai mult, ce p─âr─âse╚Öte corpul t─âu nu sunt toxinele (acesta elimin─â excesiv nutrien╚Ťi, dar ╚Öi substan╚Ťe chimicale) ci reziduurile unui sistem gastrointestinal care nu mai func╚Ťioneaz─â a╚Öa cum ar trebui, plin cu ap─â, carbohidra╚Ťi simpli ╚Öi fructoz─â, ╚Öi lipsit de orice materie solid─â.

Mai mult, spune Lisa Sasson, nutri╚Ťionist ╚Öi profesor ├«n nutri╚Ťie la Universitatea din New York, pentru cei care deja au o rela╚Ťie instabil─â cu m├óncarea, acest post conduce, de obicei, la g├ónduri obsesive. Dac─â chiar vrei s─â te detoxifici, Sasson sugereaz─â s─â m─ân├ónci mai multe cereale ╚Öi m├ónc─âruri bogate ├«n fibre, care vor ac╚Ťiona ca un scrub natural pentru cur─â╚Ťarea intestinelor.).

2. Dieta cu propor╚Ťii date peste cap: Multe proteine, pu╚Ťini carbohidra╚Ťi

Metoda: Mănâncă proteine, multe.

Promisiunea: Vei arde mai multe calorii m├ónc├ónd proteine, ╚Öi, pentru c─â acestea sunt digerate mai greu, senza╚Ťia de sa╚Ťietate va dura mai mult.

Problema: Consum├ónd ├«ntre 30 ╚Öi 50% de calorii doar din bacon, ou─â ╚Öi chiar ╚Öi ├«n tofu, nu vei ob╚Ťine carbohidra╚Ťii de care ai nevoie. Ace╚Ötia sunt deseori critica╚Ťi pentru c─â ar crea dependen╚Ť─â iar carbohidra╚Ťii simpli albi pentru ├«ngr─â╚Öare, diabet ╚Öi boli de inim─â. Dar aceast─â grup─â de produse r─âm├óne cea mai eficient─â surs─â de energie pentru corp, explic─â Sasson. Carbohidra╚Ťii sunt esen╚Ťiali pentru ╚Ťesuturi ╚Öi organe precum creierul ╚Öi inima. Dac─â nu ├«i oferi corpului t─âu o cantitate adecvat─â de carbohidra╚Ťi, el este for╚Ťat s─â foloseasc─â energia din mu╚Öchi ╚Öi gr─âsime.

Riscurile: Arderea excesiv─â de mu╚Öci ╚Öi gr─âsime pentru producerea de energie poate crea st─âri de grea╚Ť─â, o respira╚Ťie ur├ót mirositoare, dureri de cap, dureri musculare ╚Öi chiar pietre la rinichi. Alte efecte secundare nepl─âcute includ constipa╚Ťia (de la un deficit de fibre), oboseal─â intens─â ╚Öi oase sl─âbite (proteinele animale pot duce la cre╚Öterea acidit─â╚Ťii s├óngelui, f─âc├ónd corpul s─â ├«╚Öi foloseasc─â calciul pentru a-l neutraliza).

3. Strategia care pretinde s─â ├«╚Ťi prelungesc via╚Ťa pe m─âsur─â ce te ajut─â s─â sl─âbe╚Öti: Restric╚Ťia caloric─â

Metoda: Consum─â cu 20-25% mai pu╚Ťine calorii dec├ót are nevoie corpul t─âu s─â func╚Ťioneze. (Folosind recomandarea de 2.000 de calorii pe zi, o persoan─â ├«n acest tip de diet─â ar consuma ├«ntre 1500-1600 de calorii zilnic).

Promisiunea: Po╚Ťi reduce riscul apari╚Ťiei unor boli de inim─â ╚Öi s─â ├«╚Ťi ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öti func╚Ťia cardiovascular─â ├«n timp ce sl─âbe╚Öti.

Problema: C├ónd reduci drastic caloriile, corpul t─âu se adapteaz─â ├«nv─â╚Ť├ónd cum s─â fac─â mai mult cu mai pu╚Ťin. Scade ritmul metabolic ╚Öi depoziteaz─â gr─âsimile mai eficient, spune Sasson. Exist─â o teorie dezb─âtut─â aprins c─â aceast─â ac╚Ťiune ├«ncetine╚Öte procesul de ├«mb─âtr├ónire. De╚Öi testele ini╚Ťiale au ar─âtat asta, studiile mai recente contrazic teoria.

Riscurile: M├ónc├ónd pu╚Ťin mai mult dec├ót ├«ntr-o diet─â s─ârac─â ├«n calorii te face mai predispus─â la ├«ngr─â╚Öare. De asemenea, ri╚Öti s─â pierzi mas─â muscular─â ╚Öi osoas─â. Dac─â nu urmezi acest plan sub supravegherea unui nutri╚Ťionist, vei ajunge s─â a deficien╚Ťe nutritive serioase.

Ajut─â-ne cu un share:
Advertisements
depurtat.ro
Previous

Cele mai bune metode pentru a accelera creșterea părului

Las─â un comentariu